zaterdag 15 januari 2022

Zomerframbozen van Tina

Eerder deze winter kreeg ik van Tina al afleggers van rode kruisbessen (lees er hier over). Nu had ze voor mij (van haar broer) frambozen mee, een pot vol! Het is een ras met grote planten, dat grote frambozen draagt. Het zijn zomerframbozen, dat betekent dat ze zullen nieuwe scheuten maken in het voorjaar, en pas volgend jaar frambozen dragen op die nieuwe scheuten. Dat is goed, want we hebben vooral herfstframbozen (die we ook gedeeltelijk laten dragen in de zomer).

De hoeveelheid plantjes die ik kreeg, verspreidde ik over een achttal plantgaten. De stevigere planten kregen hun eigen gat, wat minder grote of goed gewortelde planten gingen samen in een plantgat. Ze kwamen in een perenrij, de vierde van aan de straat denk ik.
Dankjewel nogmaals, Tina.

De 'voor'-foto

Een 'na'-foto. Het donkerbruine takje links van de lichbruine paal is de framboos. Hij zal nog mulch krijgen.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten