zondag 12 juni 2022

Open tuinen 2022

Op 12 juni organiseerden we met Velt Holsbeek een tweede editie van onze lokale open tuinen. We maakten publiciteit via flyers bij enkele handelaars en openbare plaatsen en ook via facebook. In tegenstelling tot vorig jaar werkten we niet met inschrijvingen. Ik wist dus helemaal niet wat de opkomst zou zijn, groot of klein. Ik verwittigde nog mijn collega's, maar durfde niet meer bij de verschillende vriendengroepen en bij familie reclame maken.
Uiteindelijk was de opkomst perfect. Er waren een 20-tal bezoekers komen opdagen. Het was een hele fijne groep, een mix van enkele mensen die me na aan het hart liggen, en enkel onbekende geïnteresseerden.



Ik hoop dat ze het boeiend vonden en dat ik ze kon inspireren. Ik was wat onvoorbereid en had misschien nog meer voorbeelden kunnen geven, nog meer planten kunnen laten zien, nog meer ecologische voordelen van het natuurlijk tuinieren kunnen benoemen. Dat zal dan voor een volgende keer zijn. 

Graag zou ik nog eens iedereen uitnodigen in september om peren te helpen oogsten, maar september zal misschien helaas te druk worden. Verder zou ik ook wel een thematische opentuindag willen houden, bijvoorbeeld over eetbare onkruiden, over bessen, over eetbare bloemen. Je kan het volgen op veltholsbeek.be of je kan je gegevens hier achterlaten zodat ik je zeker op de hoogte houd.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten