zaterdag 10 juli 2021

Enkele verrassingen gevonden



Tijdens mijn werken in de weide en de perenboomgaard kwam ik wel 20 okkernootzaailingen tegen. Ik laat ze voorlopig staan. Hopelijk kan ik er iemand mee plezieren.

Brunel of bijenkorfje. Voor het eerst ontdekt in een verwilderd stukje naast de moestuin. Een leuke aanwinst want bijen/hommel/vlinderlokker en ook eetbaar. De blaadjes zouden smakelijk zijn voor de bloei, maar ik ben nog niet helemaal zeker of ik ze ga herkennen volgende lente. Ze zijn wel meerjarig, dus ik kan ze alvast op dezelfde plaats terug verwachten.


Goji-plantjes. Na het snoeien van de goji wou ik nog wel stekjes maken, maar ik had er helaas geen tijd voor. Ik stak de stukken dus integraal in de grond in de moestuin. Daarna vergat ik ze. Nu vond ik ze terug. Minder dan de helft leeft nog, maar dat is toch al mooi meegenomen.

 
Niet 100 % zeker, maar dit is volgens mij een krentenboompje. In de siertuin hebben we een wilgenhut die nooit is afgeraakt omdat de takken aan de achterzijde nooit overleven. Ik probeerde het zeker al 6 keer. De laatste keer stak ik er hier en daar ook wat andere takken tussen van planten die net gesnoeid waren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten