zondag 6 juni 2021

Stekjes

 Het weer zoals het tot nu toe is geweest deze lente en deze zomer is een droom voor al wie plantjes wil kweken. Het enige nadeel is dat het gras nu al vaker moest gemaaid dan in gans 2020 en dat het onkruid zich ook amuseert. 

Maar het is ook echt een topjaar voor stekken! Als ik iets snoei, dan gebruik ik de gesnoeide twijgen om de planten te vermeerderen. Soms heb ik niet veel tijd en stop ik ze achteloos ergens in goeie of minder goeie grond. Soms heb ik wat tijd en probeer ik mooie stekjes te maken. Soms vergeet ik dat ik de stekjes in de grond stak, en sterven ze door droogte een stille dood.

Maar dit jaar zijn alle stekjes dolgelukkig waar ze zijn. Op mijn ronde deze week ontdekte ik tal van stekjes die ik helemaal vergeten was. Tussen de perenbomen, in de weide naast de pecannoot, aan de rand van de weide naast de moestuin, en zelfs in de moestuin, daar vond ik vergeten gojistekjes. Allen doen het heel goed! 


2 foto's van stekjes in de moestuin. Onderste foto is gewied.



Goji gevonden in de moestuin.

Stekje aan de rand van de weide. Er staat een rijtje van een tiental plantjes.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten