zondag 6 juni 2021

Broederlijke Tijm in bloei

 



Deze tijm staat mooi in bloei, dat vond ook een bijtje. Het is de moederplant die ik kreeg van mijn schoonvader. Hij had de plant op zijn beurt van een familielid gekregen, ik vergat wie. Hij stond al op twee plaatsen in de moestuin, en heeft nu dus al minstens zijn vijfde standplaats. Ik kon er ook al meerdere afleggers van kweken! Daarvan ging er onlangs eentje terug naar mijn schoonvader zijn tuin.

Zo zie je maar dat ook planten een verhaal kunnen hebben. Maar het tijmverhaal is nog niet af!

Op bovenstaande foto zie je tussen wat onkruid een andere tijmsoort staan links van de tijm van mijn schoonvader. Het is een kruiptijm, en hij bloeit ook. En hij is ook gekregen! Ik kreeg hem van de broer van mijn schoonvader! En nu staan ze daar broederlijk naast elkaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten