vrijdag 4 juni 2021

Eénjarige bloemen in de moestuin en de border

De moestuin wordt niet meer intensief bewerkt. Het telen van voedsel op de 'moestuinmanier' vraagt te veel tijd (die we liever in meerjarige planten investeren) en vooral ook water (de moestuin is opgehoogd en ligt op een zonnige plek). Ik wied er de onkruiden die ik liever niet zie: vooral gras en kweek en zaken zoals winde, brandnetels, melde en paardenbloem. Boterbloem kan selectief blijven staan.

Er staat veel aardbei, erwten, sla en boontjes. Er zijn ook drie grote stukken voorzien voor stekjes van bessenplanten allerlei.

Heel veel andere planten (zogenoemde onkruiden) die nuttig en mooi bloeien laat ik staan. Zie de foto's en onderschriften. Het is een waar bijenfestijn in de moestuin op dit moment.

Dit is een border die de rand vormt tussen het gemaaide en niet gemaaide gazon. Op deze foto zie je onder andere klaproos, boterbloem, aardpeer, vergeet-me-nietje, kaastjeskruid, wortel in zijn tweede jaar en mosterd.

Op deze foto zie je van voor naar achter wortel (bloeit nog niet), vergeet-me-nietje (klein blauw); wikke (zonder bloem), boterbloem (geel), klaproos (rood) en klaver (paars).

Dit is een stuk verwilderde moestuin met klaproos, korenbloem en bernagie.

Korenbloem en vergeet-me-nietje




komkommerkruid, kamille en boterbloem


Geen opmerkingen:

Een reactie posten