vrijdag 29 april 2022

Toertje in de perenboomgaard

Bij de vorige post deed ik een toertje in het bos, nu komt de perenboomgaard.

In de post: grote muur, peren, kersen, varens, uitwerpselen


Nog meer grote muur aan de rand van het bos. Het vormt zo'n mooi tapijt.


Op deze foto's is ook een vlinder te zien.


De perenbomen zien er veelbelovend uit. Vorig jaar was de oogst heel mager, maar nu zijn er toch heel veel vruchtbeginsels te zien. Er was te drastisch gesnoeid om veel vruchthout te hebben vorig jaar, maar dit jaar wordt dat goedgemaakt.

Deze nectarineboom werd gekraakt geleverd (deze levering). We kregen de waarde ervan teruggestort, en we kregen het advies om de boom tocht te planten. Gelukkig schiet hij terug uit. Misschien krijgen we hierdoor een extra lage perzikenboom. 

Pyrus communis Cocomerina - Bloedpeer. Een peer met rood vruchtvlees. De peer groeit goed, en de vorm van de boom lijkt ook goed. Nog geen bloesem te zien.



Een varen die groeit ontrolt zich op een hele mooie manier. Dit zou kunnen struisvaren zijn, waarvan de jonge scheuten eetbaar zijn. Er is mij gezegd heel voorzichtig te zijn omdat varens determineren heel moeilijk is. Daarom heb ik ze nog niet gegeten.


Oei, waarom is deze aardbeiplant ineens zo bruin? Ik heb de plant heel goed gewaterd, hopelijk helpt dat.



Volgens deze folder van natuurpunt zouden deze uitwerpselen van een egel kunnen zijn.


De kersenboom bloeit zeer rijkelijk! Er groeien ook al hier en daar kersen aan. Helaas zie ik niet aan elke bloesem vruchtbeginselen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten