zondag 31 mei 2020

Enkele observaties in de weide


Deze kersenboom draagt voor het eerst kersen. Ik proefde er al ééntje. Ze zijn al bijna klaar!



Dit is één van de weinige bomen die in de weide stonden toen we 8 jaar geleden in Kortrijk-Dutsel kwamen wonen: Een kastanjeboom. Hij werd ziek omdat het schaap hem gebruikte als stormram/rugkrabber. We zaagden de boom om met de kettingzaag maar nu zie ik tot mijn verbazing nieuwe scheuten.
We hebben nooit excellente kastanjes gehad van deze boom, dus nu twijfel ik wel of we deze boom houden. We hebben ook een aangekochte zaailing in de weide geplant (ook hiervan weet je niet zeker wat de opbrengst wordt), en we hebben twee grote bomen aan de straatkant in de perenboomgaard. Eén ervan kan je zien op de eerste foto; 2e boom rechts aan de horizon). We troffen ook enkele zaailingen in de perenboomgaard aan.


Een voorbeeldje van de tiental bessenstruikjes die ik zelf stekte en in de weide uitplantte (dit voorjaar nog). Ze slaan zeer goed aan, maar beginnen nu toch te twijfelen of ze wel tegen de droogte kunnen. Vooral daar waar de kippen echt dichtbij gingen scharrelen zien nu af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten