dinsdag 7 december 2021

Aanplant in de weide bis

Vandaag vond ik nog eens de gelegenheid om me buiten te begeven. Dat is helaas zeer weinig gelukt de laatste weken. Van de bestelling van Arborealis moesten nog steeds enkele planten geplant worden. Vooral dan enkele planten waarvoor ik niet onmiddellijk een plekje in gedachten had. Ik moest dus nog eens op verkenning. Ik vond nog enkele gaatjes in de weide voor enkele olijfwilgen, een pawpaw en een erwtenstruik.

Op onderstaande foto zie je dat de meeste aanplant werd gemarkeerd met gerecupereerde bamboestokken uit de perenboomgaard. Bij de kleinere planten is het nodig om de aanplant te barricaderen voor scharrelende kippen. soms zijn de plantjes ook nog zo jong en kwetsbaar dat ze snel overwoekerd kunnen worden door het gras. Dan is het nuttig goed te mulchen (meerdere keren per jaar) en de planten aan te duiden met stokken die hoger dan het gras komen.
De 'doornenhoek' in de weide, met onder andere erwtenstruik, roos, duindoorn, sleedoorn, stekelbes (kruisbes) en berberis (zuurbes)
1 van de 2 aangekochte pawpaw staat in de perenboomgaard, deze tweede staat in de weide sinds vandaag. Ik moet nog wat opzoekingswerk doen of dat niet te ver is voor de bestuiving, en in dat geval moet ik er nog enkele bij planten.

Ik verplantte ook nog wat van die heerlijke gele frambozen. Langs de omheining met de moestuin, en rondom de pruimenboom in de weide.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten