woensdag 8 maart 2023

bloembollen

De narcissen en sneeuwklokjes staan in bloei. Ik kreeg ze ooit van een vrouw uit Rotselaar. Ze woonde in een straat waar ik elke dag langskwam om naar het werk te fietsen. Haar tuin was echt prachtig. De voortuin stond prachtig in bloei met bollen en een magnifieke magnolia. Op een dag zag ik haar in de tuin werken en stopte ik om haar te complimenteren met haar schitterende tuin. Ze gaf me een woordje uitleg en ze gaf enkele sneeuwklokjes en narcissen mee. Ik plantte ze met veel liefde één per één in de siertuin. Die enkelingen zijn nu al mooie trosjes geworden. Ik zou al die bollen graag verplaatsen naar een stuk dichter bij het huis. 
Achter deze sneeuwklokjes zie je helleborus. 



Links een foto uit 2021. De 'trosjes' waren toen nog merkelijk kleiner, alhoewel ze er toen vast ook al drie jaar stonden.
 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten