vrijdag 2 april 2021

Ook loofbomen en struiken kunnen ongewenst zijn in het voedselbos

Nu de blaadjes aan de bomen komen, kan ik het grootste deel van de loofbomen onderscheiden, en houd ik grote kuis. 

Heel vaak kom ik kardinaalsmuts (foto onder) tegen. Die vermeerdert zich door zich uit te zaaien, maar wortelt ook zeer gemakkelijk aan een tak die zich heeft neergelegd. Dan zie je een hele rij boompjes verschijnen. Jong zijn ze makkelijk te verwijderen met de wortel. Maar als je ze afknipt, komen ze altijd terug. Zie ook deze post voor de herfstkleuren van kardinaalsmuts.


Het boompje op onderstaande foto kom ik overal tegen in de perenboomgaard. Vooral dichtbij de perenbomen. Het duurde wel even tot ik doorhad dat dit wortelopslag is van de perenbomen zelf is. Deze moeten dus weg. Er staat er echt heel veel.
Aan de westzijde van de perenboomgaard staan veel essen. Daarvan verwijder ik ook de meeste.

Ook Amerikaanse vogelkers moet weg. Maar die lijkt minder gemakkelijk terug te komen eens de moederplant weg is. Ik zie er nu nog weinig verschijnen.
amerikaanse vogelkers

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten